Ikke så meget pis: Tissebyen

Forestillingen er set i min egenskab af kulturblogger for Fredericia Teater, hvilket betyder at teatret har stillet billetten til rådighed, til gengæld for en min oprigtige og subjektive oplevelse af stykket.

Har man lyst til at læse mere om forestillingen, kan man gøre det på Fredericia Teaters hjemmeside. Billederne herunder er taget af Søren Malmose. Tidligere teateranmeldelser kan læses under fanen "Kulturbloggeri"

Fredericia Teater skriver selv om forestillingen: Efter årtier med alvorlig tørke har det påført samfundet stor fattigdom. Vandmangel er et altoverskyggende problem, og befolkningen skal betale for at komme på potten. Alle toiletter ejes af et privat firma, som tjener en formue gennem bestikkelse, korruption og monopolisering af byens toiletter. Vi møder bl.a. en håndfast overbetjent og hans assistent, som opretholder orden og sender de ulydige - dem der undlader at betale afgift og tisser i bukserne - til Urinetown, hvilket i virkelighedens verden er lig med at blive smidt ud fra en skyskraber. Et oprør ulmer, en umulig forelskelse synes uundgåelig, og en kamp for retten til at tisse i frihedens navn bliver en bærende nødvendighed.


"Tissebyen" er en fjollet musical. Det er en fjollet titel. Det er en fjollet præmis. Dansene og sangene indeholder ofte en vis mængde fjolleri. Men den er også begavet. Replikker, musik og koreografi, er morsom og fjollet, men samtidig dybt begavet. Flere gange starter en koreografi med at være fjollet og bevæger sig så langsomt, men sikkert, over i noget som er teknisk overlegent. Det beskriver hele forestillingen ganske godt: Det der virker som simpelt fjolleri, er noget helt andet og mere. Tag nu for eksempel musikken. Den bevæger sig fra storladent (med sin kaotiske og abrupte begyndelse), over det jazzede og friske ("Run Freedom Run") til det oprigtigt smukke og melodiske ("Follow Your Heart"). Den store variation burde komme på bekostning af helheden, men utroligt nok hænger forestillingen ret perfekt sammen. Humoren er den røde tråd, som er genkendelig fra første, til sidste, øjeblik. Måske er det netop derfor, det ikke er et problem at den stikker af i nogle musikalske og stemningsmæssige vilde retninger.

"Får sit publikum til at grine hysterisk og klappe begejstret, af en central pointe, om at mennesker altid vil forbruge mere, hvis muligheden byder sig"



Der er noget løssluppent over denne opsætning af "Tissebyen". Uden at have set den oprindelige forestilling, er det uklart for mig, om der er en eller anden grad af improvisation involveret her. Der er flere steder, hvor samspillet mellem skuespillerne, virker så oprigtigt, at det godt kunne være tilfældet. I hvert fald virker castet til at nyde at lave denne forestilling. Som om de godt er klar over, at lige netop "Tissebyen", er noget helt særligt. Forestillingen er dystopisk, men selvrefererende, som når forestillingens fortæller indleder aftenen med at byde velkommen til Tissebyen og hurtigt skynder sig at understrege: "Musicalen! Ikke stedet!". Undervejs diskuteres forestillingens titel, plot og dramaturgiske opbygning på scenen og det er ekstremt morsomt. Disse scener med Lars Mølsted og Bjørg Gamst er en del af, hvad der gør forestillingen til noget helt særligt. Castet virker sammentømret, på en måde der får dem til at eje forestillingens humor, som var den deres egen. Derfor virker det også næsten absurd at begynde at fremhæve specifikke spillere frem for andre. Skuespillerne spiller næsten alle flere forskellige roller og måden de glider ud og ind af forskellige karakterer, ofte i samme scene, er indarbejdet, som en del af koreografi og fortælling. Det ene øjeblik ligger Frederikke Maarup Viskum som figuren Håb, bundet i en kasse, det næste står hun blandt de fattige og synger om sin trang til at dræbe selvsamme rigmandsdatter, som hun kort forinden portrætterede. Det glider umærkeligt sammen.


Fredericia Teater lykkedes enormt godt med at sætte en ramme om den bizarre forestilling: I døren mødes man af "tissekoner", som uddeler programmer printet på toiletpapir og bedyrer at det er "3-lags og ikke smitter af". Teatrets scene er omdannet til det mest sølle offentlige pissoir, man kan forestille sig. Det er ikke lige så omsiggribende som teatrets ekstravagante Disney-forestillinger, men matchet op med forestillingens præmis - historien går heldigvis forud for gimmicks. Man har valgt at gøre brug af teatrets store scene, selvom dette er en af de mindre, mere obskure forestillinger, som formentlig ikke har lige så bred appel, som "Seebach" og "Shu-bi-dua". Alligevel giver det mening at tage den lidt større scene i brug, fordi forestillingens dystopiske miljø, trods alt kalder på en smule mere plads, end de intime forestillinger, der typisk har været at finde på teatrets mindre scene. Ikke desto mindre er "Tissebyen" stadig relativt enkelt konstrueret og teknikken er ikke i hovedsædet her: Kompleksiteten og det uforlignelige ligger i musicalens konstruktion, dens replikker, musik og koreografi.   


I radioprogrammet "The Sound of Musical" var teaterchef Søren Møller gæst, tilbage i maj 2018. Her fortalte Møller at nærværende musical, er blandt hans personlige favoritter. Han kalder den en "outreret, surrealistisk forestilling". Deri har han ret. "Tissebyen" er en særpræget musical, med sin helt egen stemme, stemning og lyd. Den er humoristisk og dybt seriøs på samme tid. Den får sit publikum til at grine hysterisk og klappe begejstret, af en central pointe, om at mennesker altid vil forbruge mere, hvis muligheden byder sig. Det er en dybt politisk fortælling, men en som leveres legende og med enorm kreativ energi. Piller man humoren væk, er denne fortælling ret deprimerende - og måske er den det stadig med humoren i behold - men det er netop det der gør den så unik: Man går opløftet fra denne fortælling om menneskehedens hang til selvdestruktion. Det fine er at det hele flyder sammen, forestillingen løfter spillerne og spillerne løfter forestillingen. Det er en højere enhed, som der ikke er så meget pis med.

6/6

14 kommentarer:

  1. Hej, jeg vil dele mit vidunderlige vidnesbyrd Efter at have været i forhold til Mand i årevis brød han op med mig, jeg gjorde alt for at bringe ham tilbage, men alt var forgæves, jeg ville have ham tilbage så meget på grund af den kærlighed jeg har for ham bad jeg ham om alt, jeg lavede løfter, men han nægtede. Jeg forklarede mit problem for min ven, og hun foreslog, at jeg hellere skulle kontakte en stavekaster, der kunne hjælpe mig med at stave for at bringe ham tilbage, men jeg er den type, der aldrig troede på magi, jeg havde intet valg end at prøve det, jeg mailede stavekassen, og han fortalte mig, at det ikke var noget problem, at alt vil være okay inden tre dage, at min ex vender tilbage til mig inden tre dage, han kastede magten og overraskende på den anden dag, den var omkring 4 pm. Min ex kaldte mig, jeg var så overrasket, jeg svarede på opkaldet og alt, hvad han sagde var, at han var så ked af alt, hvad der skete, at han ville have, at jeg skulle vende tilbage til ham, at han elsker mig så meget. Jeg var så glad og gik til ham, det var hvordan vi begyndte at leve sammen lykkeligt igen. Siden da har jeg lavet et løfte om, at enhver, jeg ved, har et forholdsproblem, ville være til hjælp for en sådan person ved at henvise ham eller hende til den eneste virkelige og stærke stavekaster, der hjalp mig med mit eget problem. email: babaidadawiseman01@gmail.com
     Du kan e-maile ham, hvis du har brug for hans hjælp i dit forhold eller noget andet tilfælde.

    Love Spells
    Tjen en god penge eller vind et lotteri.
    Opnå succes i erhvervslivet.
    Åndelige problemer.
    Vind retssag.
    Se efter din livspartner.
    Få et godt betalt job.
    Få kontrol over dit ægteskab.
    Modtag favor og få tiltrækning fra mennesker.
    Få tilbage tabt penge.
    Helbred dig af alle sygdomme. både helbredes og uhelbredelig.
    Løs graviditetsproblemer og velsigne dig med babyer osv. ...

    Kontakt denne flotte mand, hvis du har problemer med en varig løsning
    gennem babaidadawiseman01@gmail.com
    WhatsApp: +2348136951551

    Tak mig senere

    SvarSlet
    Svar
    1. Professionel stavekassette, der kan hjælpe dig med kærlighedsprat for at få din eks-kærlighed tilbage presserende efter afbrydelse / aflevering, selvom din placering synes håbløs! KONTAKT: INFINITYLOVESPELL@GMAIL.COM ER SIKKERHED DEN BEDSTE SPELLKASTER ONLINE OG HANS RESULTAT ER 100% GARANTI ..

      Efter 3 år i et forhold med min kæreste, begyndte min kæreste at gå ud med andre piger og vise mig kold kærlighed, ved flere lejligheder truer han med at gå i stykker med mig, hvis jeg turde spørge ham om hans affære med andre piger, jeg var helt ødelagt og forvirret, indtil en gammel ven af mig fortalte mig om en stavebeslag på internettet DR GREAT, der hjælper mennesker med deres forhold og ægteskabsproblemer ved hjælp af kærlighedens magter, I første omgang tvivlede jeg på, om sådan noget nogensinde eksisterer, men besluttede at give det et forsøg, da jeg kontaktede ham, fortalte han mig alt, hvad jeg havde brug for, og jeg gjorde, og han hjalp mig med at kaste en Love Spell og inden for 28 timer kom min kæreste tilbage til mig og begyndte at undskylde, nu er han stoppet med at gå ud med piger og han er med mig for godt og ægte. Kontakt denne Great spell Caster for dit forhold eller ægteskabsproblem.Her er hans kontakt ..

      RING / WHATSAPP: +2348118829899

      E-mail: infinitylovespell@gmail.com ELLER infinitylovespell@yahoo.com

      BLOG http://infinitylovespell1.blogspot.com







      Professionel stavekassette, der kan hjælpe dig med kærlighedsprat for at få din eks-kærlighed tilbage presserende efter afbrydelse / aflevering, selvom din placering synes håbløs! KONTAKT: INFINITYLOVESPELL@GMAIL.COM ER SIKKERHED DEN BEDSTE SPELLKASTER ONLINE OG HANS RESULTAT ER 100% GARANTI ..

      Efter 3 år i et forhold med min kæreste, begyndte min kæreste at gå ud med andre piger og vise mig kold kærlighed, ved flere lejligheder truer han med at gå i stykker med mig, hvis jeg turde spørge ham om hans affære med andre piger, jeg var helt ødelagt og forvirret, indtil en gammel ven af mig fortalte mig om en stavebeslag på internettet DR GREAT, der hjælper mennesker med deres forhold og ægteskabsproblemer ved hjælp af kærlighedens magter, I første omgang tvivlede jeg på, om sådan noget nogensinde eksisterer, men besluttede at give det et forsøg, da jeg kontaktede ham, fortalte han mig alt, hvad jeg havde brug for, og jeg gjorde, og han hjalp mig med at kaste en Love Spell og inden for 28 timer kom min kæreste tilbage til mig og begyndte at undskylde, nu er han stoppet med at gå ud med piger og han er med mig for godt og ægte. Kontakt denne Great spell Caster for dit forhold eller ægteskabsproblem.Her er hans kontakt ..

      RING / WHATSAPP: +2348118829899

      E-mail: infinitylovespell@gmail.com ELLER infinitylovespell@yahoo.com

      BLOG http://infinitylovespell1.blogspot.com

      Slet
  2. Hej der, her er en hurtig, dette er udelukkende for dem, der har brug for en ændring i deres kærlighedsliv, dem, der søger en pålidelig stavehjul, der hjælper med at genoplive deres smuldrede / smuldrende forhold og også dem, der lider af lidelser af forskellige slags, denne læge er en, der er virkelig alsidig, medfølende og pålidelig, når det kommer til stavningskastering. Læge Egwali stavehjem er det rigtige valg for dig, alt hvad du behøver at gøre er bare en kontakt, så jeg kan forsikre dig om, at resten ville være komplet magi, min kærlighedslivet var på randen af ​​at kollapse, indtil jeg bestilte en kærlighedsformulering, at alle nødvendige procedurer blev fulgt korrekt for at sikre, at det fungerer perfekt. I dag er jeg et levende vidne om, at doktor Egwali tryllekunst fungerer uden nogen rimelig tvivl. Derfor bruger jeg alle medier til at fortælle verden om denne store stavelæge, der bragte fred og enhed tilbage til mit hjem. Tal med ham i dag og få dine følelsesmæssige tilbageslag udslettet helt.
    Nå ham ved disse kontakter!

    WhatsApp: +2348122948392
    Kurer: dregwalispellbinder@gmail.com

    SvarSlet
  3. Hej Verden! Jeg er her for at vidne om min egen ydmyge oplevelse med Egwali Dr., jeg har læst adskillige udtalelser om denne store charmer ved navn Dr. Egwali om, hvordan han har hjulpet så mange med at genoprette deres ødelagte kærlighedsliv og endda ved hjælp af nogle specielle urter i helbredelse af forskellige lidelser. Jeg gav det en chance, her er jeg i dag for at vidne om, hvordan denne charmerende og pålidelige urtemedicin trylleformulerede, og jeg fandt fred. Min ex-mand sagde, at han fortalte mig, at han var nødt til at gå sin egen vej uden nogen konkret grund kun for at finde ud af, at han sov hos en gammel ven fra college, det forårsagede mig meget smerte, og derefter indgav han skilsmisse. Han har været væk i omkring et år, jeg har savnet ham så meget, og jeg vil gøre hvad som helst bare for at genoprette min kærlighed, sådan måtte jeg kontakte ham med en pålidelig person og boom, resten var helt dejlig, og sådan var jeg. tilbage i mine arme på et øjeblik. nu lever vi lykkeligt, som Dr. Egwali sagde. Jeg bruger dette forum til at dele min vidunderlige historie, og din er heller ingen undtagelse, prøv det, og jeg vedder på, at du vil være meget glad for, at du gjorde det. Du kan kommunikere med ham via en hvilken som helst af disse platforme. E-mail: Dregwalispellbinder@gmail.com / Whatsapp: +2348122948392

    SvarSlet
  4. Livet kan nogle gange være sjovt, det ene minut er smukt, og det næste minut er helt anderledes. Min mand og jeg levede et meget smukt liv før det uventede kaos, et liv uden skavanker eller mistillid, indtil vi ikke havde problemer med støtte fra vores børn, stoppede han med at betale og fandt et eventyr uden for at flirte med sit eftertragtede ægteskabelige hjem. alt jeg led. og for det, jeg arbejdede på en unødvendig fornøjelse, følte jeg denne tomhed i mig, jeg anede ikke, hvordan jeg kunne hjælpe mig med at forene ham, fordi han ikke vendte hjem, blev sent ude, drak, røg, lavede alle mulige ting, han aldrig havde gjorde ... Men takket være manden, der bragte glæde med stabilitet til mit hjem, er Dr. Egwali, en mand med gode gerninger, så ægte og imødekommende, fordi jeg prøvede og havde tillid ... Fortæl hende om din frygt og dig ' vil være glad for du gjorde. WhatsApp eller Viber +2348122948392 eller via e -mail dregwalispellbinder@gmail.com

    SvarSlet
  5. Til alle, der læser dette, skal du have tro og et højt niveau af positivitet, fordi der er større kræfter på arbejde, end du nogensinde kan forestille dig. Det vil blive bedre, når du tror og handler på det, og derefter vil hver af dine situationer gradvist transformere til det bedre. Jeg fik tingene restaureret med min ægtefælle efter et møde med DR EGWALI. Min forening blev ødelagt af uovervindelige kræfter, der ikke vidste, at mit ægteskab var hovedmålet, vi havde vedvarende problemer uden at løse dem, men tingene kom sig efter DR EGWALIs ankomst, fordi vi er glade og lever i fred, uden tvivl vil jeg stærkt anbefale at dem, der har brug for det, virker godt, det er virkelig troværdigt for alle problemer, du støder på, uanset om det er kærlighed, beskyttelse, penge eller psykiske kræfter. DR EGWALI er den ægte vare. Send ham en e -mail på Dregwalispellbinder@gmail.com eller på Viber / WhatsApp +2348122948392

    SvarSlet
  6. Hej, nu kender jeg en Spell Doctor, du kan få en håndgribelig privat chat og genetablere dit kærlighedsliv. Denne person er den altid pålidelige doktor Egwali, en tryllekaster, der brugte sin stave til at ændre mit liv og så mange andre liv, jeg kender i dag. Du kalder det bare kærlighedsformulering, karrierejagt, sundhedsproblemer, uanset hvad der er tilfældet, uanset hvilket traume du befinder dig i, det er tid til at tage sig af dig uden tøven. Min sag var ret grim, før jeg mødte ham, og resten var historie. Du kan kontakte ham på en hvilken som helst af disse måder WhatsApp / Viber +2348122948392
    Mail: dregwalispellbinder@gmail.com
    Hav en privat session med ham og vær glad igen.
    Alle mine ønsker !!

    SvarSlet
  7. Jeg er her også værdsætter DR WALEs gode arbejde. Da jeg troede, det var forbi i mit liv, var det, da denne store mand ved navn DR WALE kom mig til undsætning. Jeg havde alvorlige problemer med min mand, at han indgiver et skilsmissebrev, der fortæller mig, at han vil skilles fra mig. Det får mig til at miste noget fokus på min arbejdsplads, hvilket gjorde, at min chef gav mig et fyrebrev, og det bliver værre for mig. Ikke før i dag fortalte en god ven af mig, hvordan DR WALE hjalp hende med hendes problem. Så jeg tog modet til at kontakte DR WALE og fortalte ham alt. Det eneste, han gjorde for mig, var, at han kastede en trylleformular til mig, der gjorde, at min mand aldrig blev skilt fra mig igen, og min chef på arbejdet ringede tilbage for at begynde at arbejde igen. nu bor jeg og min mand begge lykkeligt sammen. Du kan kontakte DR WALE på WhatsApp/Viber +2347054019402 ELLER
    drwalespellhome@gmail.com

    SvarSlet
  8. EFFEKTIV OG KRAFTIG KÆRLIGHEDSTAVELSER DR WALE
    Jeg er blevet afvist af min mand efter fem(5) års ægteskab, bare fordi en anden kvinde havde en trylleformular på ham, og han lod mig og barnet lide. en dag, da jeg læste gennem nettet, så jeg et indlæg om, hvordan denne trylleformular på denne WHATSAPP +2347054019502 har hjulpet en kvinde med at få sin mand tilbage, og jeg gav ham et svar på hans WHATSAPP, og han fortalte mig, at en kvinde havde en besværgelse om min mand, og han fortalte mig, at han vil hjælpe mig, og efter nogle dage vil jeg have min mand tilbage. Jeg troede på ham, og i dag er jeg glad for at lade jer alle vide, at denne trylleformular har magten til at bringe elskere tilbage. fordi jeg nu er glad for min mand. Tak for DR WALE. Nå ham på WhatsApp/Viber-nummer: +2347054019402 eller e-mail: drwalespellhome@gmail.com Tak DR WALE. Må dine guder altid belønne dig for dit gode.

    SvarSlet
  9. Jeg tog næsten mit liv på grund af min mand, der forlod mig og stoppede med at vælge mine opkald. Han sagde, at han ikke elsker mig længere, jeg prøvede at tigge ham, men han vil ikke svare mig, før vi havde en kamp og slog op i seks måneder, hvorefter jeg indser, at jeg ikke kan tage af sted uden ham. Jeg prøvede alt muligt for at få ham tilbage, men det lykkedes ikke. indtil jeg stødte på denne mand kaldet DR WALE online, kontaktede jeg ham og fortalte ham alt, hvad der er sket mellem mig og min mand, før vi gik fra hinanden. Han spurgte mig ikke alt for bange for, at alt bliver godt igen. han fortalte mig at betale for genstande, som han ville bruge til at forberede kærlighedsformularen til mig, og jeg betalte og fulgte alle råd og instruktioner, han gav mig. Efter at have hjulpet mig med at kaste en kærlighedsbesværgelse og se, kom min mand tilbage inden for en uge. bad mig om tilgivelse, jeg var så overrasket over, at besværgelser som DR WALE stadig eksisterer. Hvis nogen her har brug for hjælp, med al oprigtighed, kontakt DR WALE i dag via WhatsApp/Viber: +2347054019402 eller e-mail: drwalespellhome@gmail.com
    du er faktisk den bedste DR WALE tak fordi du gjorde mit hjem til et lykkeligt hjem igen. Jeg kan aldrig stoppe med at tale om dig sir. hans er virkelig en fantastisk mand, du kan kontakte ham for løsning af enhver form for problemer som
    (én) lotteriformidling
    (to) ex tilbage
    (tre) bliver gravid
    (fire) kur mod enhver form for sygdom, sygdom og infektion
    Og mange andre kontakter denne store mand i dag og får din
    Problemer løst 100%

    SvarSlet
  10. Jeg er her for at lave en anmeldelse af, hvordan DR WALE hjalp mig med at ordne mit ægteskab, og også til dem derude, der søger hjælp og råd om, hvordan du redder dit ødelagte ægteskab eller forhold, for et par måneder siden havde jeg problemer med min mand, jeg bemærkede han har haft en affære med en anden ung dame på hans arbejdsplads. Jeg konfronterede ham, men han blev vred og sagde til mit ansigt, at det er sandt, som om det ikke var nok, gik han videre ved at fortælle mig, at han ikke elsker mig længere at han ville skilles, jeg var for knust og forvirret, jeg tryglede ham om, at jeg ikke ville skilles, men han insisterede, før da havde jeg hørt om DR WALE, mens jeg surfede på internettet, hvordan han plejede at hjælpe folk med brudte ægteskaber og forhold, jeg tænkte på det, og jeg besluttede at kontakte ham, han lover at få et smil på mit ansigt igen, jeg fulgte hans instruktioner og inden for nogle uger blev jeg så overrasket over at se min mand knæle foran mig og undskylde for det han havde sagt om skilsmissen, det er noget jeg aldrig havde forventet, jeg takker DR WALE for det han har gjort for mig, lever nu lykkeligt med min mand og han er holdt op med at se den anden kvinde. Venligst, hvis du har problemer som dette, råder jeg dig til at kontakte DR WALE, han kan også hjælpe dig. via WhatsApp/Viber: +2347054019402 ELLER E-mail: drwalespellhome@gmail.com

    SvarSlet
  11. Jeg kan ikke glemme, hvordan DR WALE hjalp mig med at genoprette mit ægteskab efter ni måneders adskillelse med min kone på grund af skænderier, og hun rejste og aldrig vendte tilbage til mig, jeg gjorde så meget for at få hende tilbage, men intet lykkedes ikke før Jeg så en kommentar online, da nogen vidnede om, hvordan DR WALE hjalp hende med at få sin mand tilbage, og det var sådan, jeg kontaktede ham gennem hans WhatsApp, og efter at have skrevet mit problem ud forsikrede han mig om, at han vil hjælpe mig med at komme tilbage til min kone inden for få dage efter at have kastet kærlighedsformularen, og efter at han havde fortryllet, kom min kone hjem og tryglede, at hun var meget ked af det i dag, jeg er tilbage med min kone, og vi er begge glade og bor sammen igen. Jeg ved, at der er mange mennesker derude, der ønsker at få deres kærlighed tilbage, kontakt venligst DR WALE, for han er det perfekte svar på dit problem, hans kontaktoplysninger er: WhatsApp/Viber/Telegram: +2347054019402 eller drwalespellhome@gmail.com

    SvarSlet
  12. Der er en fantastisk PSYCHIC, der giver lotteri-vindende numre til folk. Jeg vandt $839.342.000 millioner dollars ved hjælp af hans vindertal. Hans navn er DR WALE. Jeg har spillet lotteri i årevis, og jeg har aldrig været heldig, men min ven på kontoret vandt 996.800.000 millioner dollars og sagde op fra arbejdet, så jeg beder ham om hjælp, og han sagde, at DR WALE forudsagde sin sejr efter at have kastet en besværgelse og gav ham vindernummer at spille, og han vandt, så jeg talte med DR WALE på WhatsApp: +2347054019402 for at få hjælp. Han svarede og sagde, at der skulle foretages en læsning og en trylleformular for at afsløre mit vindernummer, jeg oplyste hans krav til læsning og afgivelse af besværgelsen. Efter besværgelsen gav han mig nogle cifre og sagde, at det var mit vindernummer og fortalte mig, hvornår og hvor jeg skulle spille det. Jeg gjorde som instrueret og dage senere fik jeg et opkald om, at jeg vandt $839.342.000 millioner dollars, jeg troede det var en joke, indtil beløbet ramte min bankkonto. DR WALE kan også hjælpe dig med at vinde. Kontakt ham via WhatsApp/Viber/Telegram: +2347054019402 eller e-mail: drwalespellhome@gmail.com

    SvarSlet
  13. Jeg er her for at give vidnesbyrd om, hvordan jeg fik min mand tilbage. Min mand forlod mig uden grund for fire år siden. Han flyttede sammen med en anden kvinde, jeg fik lyst til at slå mig selv ihjel, mit liv blev meget bittert og sorgfuldt. Så en dag fortalte en af mine venner mig om en fantastisk trylleformular, der er meget god, og han sagde, at han gav ham nogle lykketal, som han spillede i et lotteri, og han vandt. Sidste gang jeg tjekkede vidste jeg, at det ikke gik godt for min ven før, så da han fortalte mig, at trylleformularen hjalp ham med at vinde, troede jeg på hans ord. Han fortalte mig, at DR WALE vil bringe min lykke tilbage uden at lede efter, hvor jeg ellers kan nå ud til DR WALE. Jeg brugte den besværgelse, han gav mig, og inden for en uge senere modtog jeg et opkald fra min elskede mand. Han undskyldte og kom tilbage til mig. Han gav mig endda nogle søde gaver som et middel til at kompensere mig. Jeg er meget glad nu. Tak DR WALE, Du kan nå ham via
    WhatsApp/Viber/Telegram: +2347054019402 eller e-mail: drwalespellhome@gmail.com
    Han kan løse ethvert problem som f.
    (1) Hvis du vil have din eks tilbage.
    (2) du har brug for en skilsmisse i dit forhold.
    (3) Du ønsker at blive forfremmet på dit kontor.
    (4) Du vil have, at kvinder og mænd løber efter dig.
    (5) Hvis du ønsker et barn.
    (6) Du ønsker at være rig.
    (7) Du ønsker at binde din mand og kone til at være din for evigt.
    (8) Hvis du har brug for en finansiel holdning.
    (9) Han kan gøre dig gravid.
    (10) Han kan helbrede dig fra enhver sygdom.

    SvarSlet